Menu

Ukryty tekst

Ukryty tekst na stronie może przybierać różne postaci. Do najbardziej rozpowszechnionej formy ukrytego tekstu należy tekst pod przyciskiem „czytaj więcej”, przełączanie się kart itp. Tekst nie będzie widoczny dla użytkownika dopóki nie podejmie działań, lub nie „rozpakuje” tekstu. Google jasno powiedział, że obniży wartość tak ukrytemu tekstowi lub nawet w ogóle go zignoruje. Dlatego wskazane jest, aby ukrywać jak najmniej tekstu a jeśli już, to tylko ten niezbyt ważny dla SEO. Ponadto tekst można ukryć za pomocą stylów CCS, ale jest to nieuczciwa praktyka SEO (black hat SEO). W tym przypadku użytkownik z trudem odnajdzie taki tekst, ale wyszukiwarki widzi go w kodzie źródłowym HTML i go indeksuje. Tak ukryty tekst podaje informacje jedynie dla wyszukiwarek, ale nic nie przynosi użytkownikom witryny. Wyszukiwarki mogą zatem słusznie uznać to za próbę wpływania na nie i ukarać taką stronę, poprzez usunięcie z wyników wyszukiwania.