Tekst PR
Do tekstów PR-owych zaliczamy zarówno klasyczną prasę drukowaną, jak i opłacane artykuły w trybie offline (gazety, czasopisma…) i online (serwisy informacyjne, e-ziny, blogi…) mediach. Celem tekstu PR-owego jest zwiększenie świadomości marki lub produktu w pozytywny sposób, aby czytelnik na pierwszy rzut oka nie odkrył, że chodzi o reklamę. Teksty PR-owe są skutecznym narzędziem link buildingu, ponieważ zawierają linki zwrotne, wzmacniające pozycję witryny w wyszukiwarkach. W przeszłości jako teksty PR-owe oznaczało się tzw. teksty SEO, które były naszpikowane słowami kluczowymi, zawierały bardzo dużo linków i były zdecydowanie nieczytelne. Obecnie wyszukiwarki próbują takie teksty odszukać i usunąć z wyników wyszukiwania, a za to preferują dobrze napisane artykuły PR-owe, które mogą przynieść czytelnikowi jakąś korzyść (różne wskazówki, procedury, teksty informacyjne itp.)