Menu

Linkbuilder

Najprostsza definicja, którą można znaleźć, ale która też niewiele nam powie, brzmi, że link builder to osoba zapewniająca link building. Takie wyjaśnienie jest jednak dla naszego słownika i naszej firmy niewystarczające. Główną cechą dobrego link buildera jest bardzo dobra znajomość rynku i wszystkich opcji rynkowych dla konkretnego partnera, z którym chce współpracować. Na podstawie swojej wiedzy i obszernego know how, może przedstawić klientowi wiele sprawdzonych rozwiązań, koniecznych dla jego dalszego wzrostu. Dobry link builder wie, że każdy klient lub partner jest wyjątkowy. Nie da się użyć tych samych technik czy zasad link buildingu dla wszystkich klientów w ten sam sposób. Do obowiązków link buildera należą proste czynności, takie jak rejestracja w odpowiednich katalogach, aż po ekspercką analizę społeczności internetowej, na którą będzie kierować swe działania. Dla dobrego link buildera są także niezwykle ważne tzw. „miękkie umiejętności”, jak na przykład wytrwałość, kreatywność, czy wyjątkowo dobre umiejętności komunikacyjne, które są podstawą dobrej komunikacji z partnerami handlowymi.