Menu

Gęstość słów kluczowych

Gęstość słów kluczowych to problem, który martwi większość specjalistów SEO i copywriterów od niepamiętnych czasów. Wielu początkujących w dziedzinie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest przekonanych, że istnieje konkretna zasada co do ilości KW (key words lub słów kluczowych) w zdaniu o konkretnej długości. Nic podobnego! Jedno jest pewne – słowo kluczowe musi się znaleźć w tekście (raz, dwa razy, wszystko zależy od intuicji autora i charakteru tekstu). Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na to, czy odbiorcy będzie się go dobrze czytało. Nie należy zatem nadużywać danego słowa lub frazy, tylko po to, by polepszyć wyniki wyszukiwania. Trzeba pamiętać, że dzisiejsze algorytmy wyszukiwarek stoją na wysokim poziomie. Zbyt duża ilość słów kluczowych w tekście może skutkować nałożeniem kary na waszą stronę. Znacznie łatwiejsze jest użycie odwrotnej zasady – czyli gdy z jakiegoś powodu trzeba sprawdzić gęstość słów kluczowych już istniejącego tekstu. W tym przypadku nie ma nic prostszego, niż zastosować dowolny spośród wielu narzędzi internetowych, które są przeznaczone do tego celu.