Filtr Google
Filtry nałożone przez Google to kary za naruszenie zasad wyszukiwarki. Wyszukiwarka może ukarać stronę częściowo – zmniejszyć ilość wyświetleń w wyszukiwarce, obniżyć pozycję, lub całkowicie – usunąć witrynę ze swojego indeksu. Strona obłożona karą może stracić wiele odwiedzin z organicznych wyników wyszukiwania. Usunięcie filtra to bardzo trudny proces, który wymaga kilku miesięcy intensywnej pracy. W przypadku poważnego naruszenia przepisów, kara może być nieodwracalna. Filtry dzielimy na ręczne i algorytmiczne. Filtr ręczny jest nakładany manualnie przez pracowników (przychodzi upomnienie do Google Search Console), a jego usunięcie jest często stosunkowo proste. Przyznanie kary algorytmicznej wynika ze zmian w algorytmie, a proces jej usunięcia może być bardzo długi. Wielka fala filtrów nakładanych przez Google, jest często związana z nowymi aktualizacjami algorytmu amerykańskiej wyszukiwarki (głównie aktualizacja Google Penguin i Google Panda).