E-mail marketing
E-mail jest często niesłusznie pomijanym sposobem promocji. Jednocześnie doświadczenie potwierdza, że jest to zazwyczaj najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli ktoś wie, jak się tym odpowiednio zająć, ma w rękach bardzo potężne narzędzie, aby osiągnąć swoje cele biznesowe. Podstawową funkcją e-mailingu jest kontaktować się z klientem, przypominać mu się, zaoferować swoje towary albo usługi lub poinformować o ciekawych promocjach i nowościach. Wreszcie, pomaga on uzyskać reakcje zwrotne od klientów. Jeśli nie bierzemy pod uwagę spamu (tzw. niepożądanej poczty), istnieją dwa narzędzia e-mailowe:
- E-mail reklamowy
- Newsletter
Efektywność newsletteru jest wręcz zaskakująca. Jak się okazuje, jeśli użytkownik witryny jest zarejestrowany do newslettera, istnieje 86% prawdopodobieństwa, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy stanie się waszym klientem.
W czym możemy wam pomóc?
W ramach zwiększenia efektywności kampanii e-mailowych, przeprowadzamy kilkuetapowy proces:
- Audyt bieżących kampanii e-mailingowych
- Opracowanie strategii e-mailingowej
- Rozbudowa bazy kontaktów
- Strategia pozyskiwania nowych kontaktów
- Zbiór nowych kontaktów
- Optymalizacja procesu zbierania kontaktów
- Segmentacja bazy danych
- Ocena skuteczności kampanii
- Copywriting kampanii e-mailingowych
- Personalizacja kampanii e-mailingowych
- Automatyzacja kampanii e-mailingowych
Kampania e-mailingowa powinna być zawsze oparta na jasnej koncepcji. Newslettery czy maile reklamowe powinny prezentować produkty i usługi odpowiednie dla grupy docelowej, w odpowiednim czasie, a także powinny uwzględniać potrzeby i zainteresowania klienta. Dlatego, przed rozpoczęciem adresowania e-maili do obecnych lub potencjalnych klientów, należy stworzyć strategię e-mailingową, która jasno określa odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie produkty czy usługi reklamować?
- Komu?
- Kiedy?
- Jak często?
- W jakiej formie?
- Co mierzyć i jak oceniać?
- Co i jak testować?
-
8 najlepszych wykładów na konferencji Learn Inbound
23.11.2016Oprócz udziału w 3XE Digital Conference w Dublinie, zdecydowaliśmy się…
-
15 + 1 wskazówek dla skutecznego e-mail marketingu
13.10.2016Klienci otwierają średnio mniej niż jedną trzecią e-maili, a tylko…