8 najlepszych wykładów na konferencji Learn Inbound
23. 11. 2016 Autor Luděk PulicarOprócz udziału w 3XE Digital Conference w Dublinie, zdecydowaliśmy się także pojawić na konferencji Learn Inbound, która odbywa się kilka razy w roku. Jak sama nazwa wskazuje, wydarzenie to koncentruje się głównie na marketingu przychodzącym. Spójrzmy zatem na te prezentacje, bo naprawdę warto.
Stacey MacNaught – Jak znaleźć dobre pomysły na content
Search director firmy Tecmark, Stace MacNaught, w swojej prezentacji przedstawia swoje propozycje na to, jak mają według niej powstawać te dobre pomysły w content/przychodzącym mrketingu.
Na początku należy sporządzić odpowiedni brief. Co powinien zawierać?
- Cele.
- Informacje o grupie docelowej.
- Przykłady udanych kampanii, sami które chcielibyście naśladować.
- Kluczowe ogranczenia (budżet, terminy, których trzeba dotrzymać).
Następnie przeprowadźcie burzę mózgów. Zwróćcie przy tym uwagę na jej efektywność. Nie każdy człowiek lubi przedstawiać swoje pomysły na forum, gdzie jest narażony na krytykę ze strony swoich kolegów. Jeśli potrzebujecie w szybki sposób zyskać wiele koncepcji, zaproponujcie możliwość wypowiedzenia się anonimowo, dając wystarczająco dużo czasu na przygotowania. Stacey poradziła w tym celu użyć narzędzia speakup.com. Do urządzenia burzy mózgów jako takiej nie potrzebujecie 20 ludzi. Wystarczą wam 3-4 najważniejsze, najbardziej doświadczone osoby (przypomnijcie sobie o zasadzie Pareta).
Gdy już zgromadzicie całkiem pokaźną liczbę pomysłów, jak poznać, który jest naprawdę dobry?
Nie polegajcie tylko na tym, że projekt podoba się wam samym. Zastanówcie się raczej nad tym, czy pomysł ten spełnia określone wcześniej benchmarki.
Po zrealizowaniu (projektu) pomysłu, najlepiej zapytajcie influencerów lub małą grupę klientów, co o nim myślą. Potrzebujecie opinii kogoś, kto nie był zaangażowany w cały proces tworzenia, przez co spojrzy na pomysł bezstronnie, „z zewnątrz”.
Barry Adams – Jak szybko i łatwo zepsuć swoje techniczne SEO
Niezastąpioną rolę technicznego SEO przypomniał Barry Adams, SEO konsultant i założyciel Polemic Digital. Mając nienajlepsze SEO on-page, pozostawiając swoją stronę z błędami i niedociągnięciami, możecie sami zniweczyć nawet najlepszą kampanię. A jakie są te najczęstsze wady witryn, nad którymi często nikt nie pracuje? Na liście TOP 5 znalazły się:
- Powielanie treści pod kilkoma adresami URL
- Zaawansowana filtracja
- Przekierowanie linków wewnętrznych
- Długie ładowanie stron internetowych
- Automatyczne przekierowanie do treści według kraju
Przykłady konkretnych problemów i sposoby na radzenie sobie z nimi, znajdziecie w prezentacji.
Talia Wolf – Jak przekształcić użytkowników mobilnych w klientów
Talia Wolf, specjalistka w dziedzinie optymalizacji współczynnika konwersji, przedstawiła na kilku przykładach, jak powinny wyglądać sprawne mobilne strony www. Witryny, które przekształcą użytkowników mobilnych w klientów, muszą oddziaływać na emocje, ułatwiać podjęcie decyzji i generować rekomendacje w czasie rzeczywistym podczas odwiedzin strony.
Marketingowcy i projektanci stron często nie zdają sobie sprawy, że klienci spędzają o wiele więcej czasu na telefonie niż przy komputerze. Szukają też zupełnie innych rzeczy. Wiecie jak i czego szukają ludzie na waszej stronie? Posiadając te informacje jesteście już o krok bliżej do sukcesu.
Polecam przejrzeć całą prezentację. Znajdziecie w niej świetne przykłady na to, jak poradzić sobie z optymalizacją wszystkich mikro momentów procesu zakupów dokonywanych na telefonie – want-to-know, want-to-go, want-to-do, want-to-buy. Gdybym miał podkreślić te najważniejsze punkty, byłyby to na pewno:
- Na stronach docelowych mówcie o odwiedzających, nie o was.
- Jeśli użytkownik szuka jedynie informacji, dajcie mu szansę w prosty sposób wysłać link, na przykład na e-mail.
- Niezależnie od tego, co sprzedajecie, klienta interesuje zwłaszcza to, dlaczego to sprzedajecie i dlaczego ma to kupić u was.
- Pomóżcie ludziom łatwiej was znaleźć i szybko się z wami skontaktować. Nie wystarczy dobrze zoptymalizować strony kontaktowe. Zadbajcie o szczegóły, jak możliwość nawigacji do waszego sklepu, przystępny formularz kontaktowy, przycisk click-to-call itd.
- Zwróccie uwagę na możliwe literówki w formularzach – użytkownik pisze na telefonie i często kopiuje tekst. Dlatego odpuśccie mu spację na końcu adresu e-mail, zamiast wciąż pokazywać komunikat o błędzie.
- Nie przeszkadzajcie użytkownikom zbędnymi oknami pop-up.
- Unikajcie pojawiania się na stronie zbyt wielu elementów call-to-action. Jeśli użytkownik ma skupić się na zakupach, nie rozpraszajcie go odnośnikami do waszych portali społecznościowych.
Pracujemy nad pozyskaniem całej prezentacji od autorki. Wcześniej była publicznie udostępniona, ale została usunięta.
Laura Crimmons – Co naprawdę dają digital PR i content marketing
Laura Crimmons z Branded3 podczas swojego wykłady wyjaśniała, dlaczego PR jest jedną z najlepszych metod link buildingowych, na uzyskanie wysokiej jakości naturalnych linków.
Wśród najbardziej znienawidzonych pytań, które dostaje od klientów, są:
- Ile linków zwrotnych mi to przyniesie?
- Jaka będzie cena za jeden link?
- Możemy zagwarantować, że wszystkie linki będą pochodzić ze stron z domain authority większą niż 40?
Trudno im wytłumaczyć, dlaczego od dawna już linki nie są tak ważne, a (nie tylko) jej klienci mieliby zainteresować się innymi kwestiami.
Odpowiednie wskaźniki dla content marketingu i PR-u, to według niej: cytowanie i zwiększenie świadomości marki. Ludzie muszą wam uwierzyć. A uwierzą raczej w to, co mówią o was inni, niż to co mówicie o sobie sami.
Mackenzie Fogelson – Jak zbudować trwałą markę w dobie cyfryzacji?
Mackenzie Fogelson w swojej prezentacji próbowała dowieść, że strategia marketingowa w erze cyfrowej wymaga zupełnie innego podejścia. Aby przebić się do szerszej świadomości i ciągle się rozwijać, musicie wyjaśnić cel firmy, przedstawić drogę waszego biznesu i udowodnić, że jesteście warci czasu i uwagi swoich klientów.
Joanna Wiebe – Jak pisać długie i niewiarygodnie dobre teksty konwertujące
Prezentacja Joanny Wiebe z Copy Hackers toczyła się wokół kilku studiów przypadku, powstałych przy okazji projektów e-commerce i projektu e-mailingowego dla SaaS. Ze zgromadzonych przykładów wypłynął interesujący wniosek – najlepiej sprawdzają się teksty, które są 2-3 razy dłuższe. Na stronie za to macie około 10 sekund na to, aby zainteresować odwiedzających i wyjaśnić im, czego mogą oczekiwać od odwiedzin i co z nich będą mieć – a to dużo czasu by przekonać użytkownika, żeby poświęcił wam kilka minut.
Jak przedłużyć i polepszyć teksty, żeby jednocześnie spełniały swój cel?
- Przedstawiajcie konkretne pomysły w tekstach.
- Odpowiedzcie bezpośrednio w tekście na własne pytania (możecie w tym celu użyć usługi answerthepublic.com, która podpowie wam, o co aktualnie pyta najwięcej osób).
- Rozpiszcie szczegółowo wszelkie podsumowania.
- Pokażcie na stronie samego odwiedzającego. Jest to rodzaj personalizacji, gdy użytkownik „widzi sam siebie“.
- Dajcie użytkownikowi możliwość wizualizacji. Słowa w tekstach potrafią tworzyć obrazy. Nie umieszczajcie zbędnych zdjęć czy filmów – opiszcie je i pozwólcie odwiedzającemu je sobie wyobrazić.
- Użyjcie swoich własnych słów.
- Piszcie teksty tak, jakbyście chcieli skłonić do konwersji tylko jedną osobę.
To nie tak, że ludzie nie chcę czytać długich tekstów. Musicie jednak dać im powód do tego, by je przeczytali. Zdecydowanie polecam przejrzeć prezentację.
Hannah Smith – Jak zbudować wehikuł czasu
W swojej prezentacji Hannah z Verve Search mówiła o tym, jak stworzyć concent silniee oddziałujący na publikę. Internauci zaczną masowo linkować i udostępniać zwłaszcza taką treść, która wywarła na nich szczególne wrażenie, z którą mogą się z identyfikować. Ludzie muszą coś poczuć w danej treści.
A co często działa? Podróż w czasie. Przypomnijcie sobie, ile razy widzieliście listę 33 piosenek z waszego dzieciństwa lub 10 seriali, dla których biegliście ze szkoły prosto przed telewizor? Dzięki takim treściom podróżujecie do przeszłości, przypominacie sobie stare dobre czasy i chętnie się tymi wspomnieniami podzielicie. A dlaczego udostępniamy nostalgiczne treści? Bo to właśnie one ukształtowały nas takimi, jakimi jesteśmy i pomagają nas definiować innym.
Kolejnym typem dobrze oddziałującej treści jest taka treść, który podzieli użytkowników. Jedni pokochają zawartość, drudzy znienawidzą. Poprzez udostępnienie takiej treści dajemy znać innym, po której stronie barykady stoimy.
Nie zastanawiajcie się zbyt długo nad formatem jako takim. Czy będzie to wideo, infografika czy wypunktowana lista, nie ma większego znaczenia. Ludzie udostępnią pomysł, nie format.
Cały szereg przykładów treści oddziałujących na publikę znajdziecie w prezentacji. Koniecznie ją przejrzyjcie. Jest obszerna, ale naprawdę niezbędna dla zrozumienia idei i zdobycia inspiracji dla waszej treści.
Phil Nottingham – Mierzenie sukcesu: Najlepsze strategie zaczynają się od właściwych wskaźników
Strateg marketingowy Phil Nottingham z Wistia wyjaśniał, jak poprawne wskaźniki pomogą wam stworzyć sprawnie działające kampanie. Na konkretnych przykładach pokazał, jak zrobić to dobrze, a jak źle. A jak dobrze przygotować strategię marketingową? Na początku opracowywania każdej strategii zadajcie sobie kilka ważnych pytań:
- Cel – Co chcecie osiągnąć?
- Grupa docelowa – Do kogo chcecie dotrzeć?
- Kanał – Gdzie możecie do nich dotrzeć?
- Treść – Jak ich przekonacie?
- Dystrybucja – Jak przedstawicie treść odpowiednim osobom?
- Metryki – Co możecie mierzyć?
- KPI – Który wskaźnik wziąć pod uwagę, by zmierzyć wydajność?
A te punkty będę miały sens, kiedy zastosujecie je od końca, w kolejności od 8 do 1. W ten sposób macie stałe KPI, które będziecie śledzić i nie będę was rozpraszać inne metryki. Podstawą jest mierzyć właściwe dane.
Najważniejsze idee prezentacji:
- Złe dane < żadne dane.
- Mierzcie wszystko, ale zawsze optymalizujcie pomiar na jedno KPI.
- ROI używajcie tylko jako wskaźnika konwersji.
- Dostosowujcie komunikowaną treść do danego kanału i jego treści. Np. za pomocą wideoreklamy na Linkedin z trudem dotrzecie do młodych ludzi.
- Trzymajcie się wyznaczonego celu.
Komentáře