7 seriali, które powinien zobaczyć każdy marketingowiec
15. 07. 2016 Autor Jakub ZahurskýW związku z niesłabnącą popularnością ostatniego artykułu o filmach, tym razem wybraliśmy kilka seriali telewizyjnych, z których możecie czerpać inspiracje. Zobaczcie naszą listę!
1. Mad Men
Mad Men to wielokrotnie nagradzany serial, osadzony w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Odnajdziecie w nim wiele podstawowych zasad marketingu.
2. Black Mirror
Black Mirror przenosi nas w nieodległą przyszłość. W tej wizji zdecydowanie nie brakuje zaawansowanej technologii, która przypomina nam współcześnie znaną. Serial pokazuje jak postęp technologiczny wpływa na nasza życie i jak zmienia ludzki sposób myślenia. Obowiązkowy seans dla marketingowca!
3. Newsroom
W serialu została przedstawiona fikcyjna amerykańska stacja telewizyjna, której główny sprawozdawca wyznacza sobie niełatwe zadanie. Na pierwszym miejscu stawia zawsze rzetelne informacje, dopiero potem za nimi manipulacyjne komunikaty, wysoką oglądalność i pieniądze. W ten sposób możecie zobaczyć, jak to powinno prawidłowo działać (w realnym świecie tak nie działa). W poszczególnych odcinkach możemy także zobaczyć, jaką drogę przechodzi informacja, zanim trafi do widzów czy użytkowników.
4. House of Cards
Metody głównego bohatera – polityka Franka Underwooda, nie są ani zbyt uprzejme, ani przejrzyste, ale mimo to mogą okazać się użytecznymi wskazówkami dla marketingowców. Jego metody mogą być stosowane np. w kontekście bazy klienckiej. Według Franka powinniśmy bardziej skupić się na budowaniu długoterminowych relacji, niż na poszerzaniu bazy danych.
5. Silicon Valley
Serial komediowy o grupie aspołecznych programatorów przenosi nas do świata najwyższej klasy technologii IT. Jeśli obawiacie się, że zgubicie się w gąszczu informatycznego żargonu, to nie macie się czego bać. Chłopaki z Silicon Valley decydują się wziąć swoją przyszłość we własne ręce i wejść do świata biznesu.
6. Kancelář Blaník
W poprzednim materiale o filmach dla marketingowców poświęciliśmy dużo miejsca politycznemu PR, dlatego nie możemy pominąć tej kwestii w serialach. Kancelář Blanik to oryginalna czeska satyra, która bierze na celownik świat politycznego lobbingu. Głównym bohaterem jest „specjalista od PR-u” Tonda Blanik, który wśród najwyższych struktur władzy czuje się jak ryba w wodzie.
Serial zdobył między innymi nagrodę czeskiego internetu Kryształowa lupa w kategorii „Inspirująca treść”.
7. Miasteczko South Park
Jako wisienkę na torcie wybraliśmy kontrowersyjny South Park. Od dawna nie jest to już tylko zwariowany serial pełny fekalnego humoru. Charakterystyczne dzieci w zimowych czapach omawiają aktualne tematy i nie boją się w nie zagłębiać. O dziwo, marketingowcy mogliby wziąć u nich kilka lekcji. Polecamy na przykład odcinek Cartmanland czy Imaginationland.
Lista seriali, którymi marketingowcy mogą się inspirować, mogłaby być oczywiście jeszcze dłuższa. Dlatego piszcie w komentarzach swoje propozycje, które tym razem nie trafiły do naszego zestawienia.
Komentáře