eVisions Advertising

10 najciekawszych wykładów na konferencji 3XE Digital Conference Dublin

Badania Wolfgang Digital

Dzień rozpoczęli kapitalnym wykładem panowie z Wolfgang Digital, znanej irlandzkiej agencji SEM. Przekształcili swoją prezentację przedstawioną na SMX i przedstawili wyniki swoich badań. Pracowali nad ogromnym zbiorem danych klientów, zebrali także dane z zakresu handlu detalicznego, e-commerce i stron podróżniczych. Na podstawie ogólnej liczby odwiedzin tych ston, która w ciągu 12 miesięcy wyniosła 80 milionów, ustalili na przykład:

Całą prezentację znajdziecie tutaj.

Data-driven content

Shyam Dattani (@StillShyam) z SearchMetrics wyjaśnił publiczności, jak przestarzałe jest podejście 1 kliczowe słowo = 1 strona docelowa. Na podstawie analizy wyników organicznych z TOP10 Google USA, zawierającej ogromny zestaw słów kluczowych, jasno pokazał, co jest dziś ważne dla Google (w porównaniu rocznym).

Co zmieniło się w ciągu ostatniego roku w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania w amerykańskim Google?

Jakie wyciągnąć z tego wnioski? Klasycznie oceniane elementy strony docelowej kłamią. Jeśli chcecie odnieść sukces w SEO, musicie skupić się na pokryciu tematu, a nie słów kluczowych. Będzie mieć to pozytywny wpływ na wyniki SEO. Użyjcie do tego celu tekstu, grafik, list, nagrań wideo… Włączcie do swoich stron rich content.

A to wszystko z powodu zjawiska zwanego RankBrain. To on odpowiada za to, że w ostatnim czasie tak bardzo zmieniły się (i ciągle zmieniają) wyniki dla określonych typów zapytań. Google stara się już nie tylko jak najlepiej odpowiedzieć na wasze konkretne pytanie, ale i znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania związane z danym problemem. Macie więc szansę być skuteczni w organicznym SEO i to bez dużej ilości linków zwrotnych (w zależności od branży).

Jak znaleźć inne zwrot i pomysły na pokrycie całych tematów, znajdziecie w prezentacji Shyama, którą możecie pobrać tutaj. Serdecznie polecam do niej zajrzeć.

Portale społecznościowe według Miss World

Kolejna prezentacja stała dla mnie pod wielkim znakiem zapytaniu, już od momentu, gdy usłyszałem, kto będzie ją przedstawiać. Była to bowiem była Miss World Rosanna Davison, która opowiadała zgromadzonej publiczności, jak ona w swojej firmie (zajmującej się zdrowym stylem życia, żywnością, urodą…) korzysta z portali społecznościowych, a przede wszystkim jak dzięki nim rozwija się jej działalność. Nie było to jednak nic, czego nie wiedzielibyśmy już wcześniej. Pokazała znane mechanizmy na przykładzie swojej marki.

Najważniejsze według niej to:

Co u niej działa i co poleca?

Czy skorzystacie z jej porad zależy od was – raczej opierajcie się na tym, co mówią wasze dane.

Prezentację możecie znaleźć tutaj.

 

Przyszłość cyfrowej kreatywności

Na swoim wykładzie Johny Spindler pokazał nową erę cyfrowej kreatywności. Żeby dzisiaj zainteresować odbiorcę na portalach społecznościowych, głównie w zakresie nagrań wideo, trzeba przyjść ze świeżym, oryginalnym, często dopracowanym technicznie pomysłem. Jeżeli nie boicie się próbować nowych rzeczy i technologii, może się stać to dla was dużym plusem. Spindler zwrócił uwagę na to, że wkrótce nie będzie trzeba głównie kierować się na użytkowników mobilnych (mobile first), ale tylko na nich (mobile only). Czego jeszcze mogliście nie wiedzieć o filmach na portalach społecznościowych, a w czym Johny widzi przyszłość (mobile only) wideo?

Jak ciężko zaciekawić zaawansowanych użytkowników portali społecznościowych, na przykład nastolatka, możecie zobaczyć na kolejnym nagraniu. Widzi i zarejestruje naprawdę tylko to, co chce widzieć, albo to, co go zainteresuje na pierwszy rzut oka. Musicie się z tym liczyć i to nie tylko przy tworzeniu filmów na portale społecznościowe.

Prezentację możecie znaleźć tutaj.

 

(Hiper)lokalne kampanie

Następnie na scenie pojawiło się dwóch przedstawicieli SearchOptics, którzy skoncentrowali się na często pomijanej kwestii, jaką jest (hiper)lokalne celowanie w użytkowników. Dlaczego celujemy tak daleko, gdy możemy skoncentrować się na paru metrach? Wszystko pokazywali na przykładzie klientów (kasyna, dealera samochodowego i restauracji), którym na podstawie różnie zorientowanych lokalnych kampanii i przy użyciu różnych technologii i technik, udało się zmniejszyć CPC i zwiększyć ruch na swoich stronach czy w siedzibach.

(photo by @dj_riggs)

Prezentację znajdziecie tutaj.

 

Jak ważna jest analityka internetowa w firmach?

Badanie przeprowadzone przez Darrena McManusa dotyczyło tego, jaki nacisk kładzie się na analitykę internetową w irlandzkich organizacjach i jakie daje ona efekty.

Jak wynika z badań:

Jeśli też jeszcze tego nie robicie, zacznijcie odpowiednio mierzyć swoje dane w narzędziach analitycznych. Bez tego wasze firmy, jeśli ruch na stronie jest dla was ważny, nie dojdą donikąd. Możecie postępować zgodnie z instrukcjami z prezentacji Darrena. Całe badanie i jego efekty znajdziecie tutaj.

 

Najczęstsze błędy w SEM

Ciekawy, a przy tym lekki był wykład Richarda Talbota z agencji TinderPoint (@tinderpoint), który przedstawił publiczności swoje ulubione błędy, na które często można się natknąć w SEO i PPC. Czego unikać, żeby ktoś was nie nabrał na kolejnej konferencji?


Jak uniknąć podobnych błędów? Tu idealnie pasuje powiedzenie – najpierw pomyśl, potem zrób.

Prezentację znajdziecie tutaj.

Co nie zmieściło się na naszej liście

Nie mniej ciekawe były także inne wykłady. Poniżej znajdziecie ich zwięzły opis i odnośniki do prezentacji: